Aug 13, 2013

Bingung

Assalamualaikum.
Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin.

Tak ada benda nak cerita, cuma ada satu perkara hendak dikata. 
Tak tahu apa yang salah, rasanya setiap inci perkara yang aku buat,
mesti akan berakhir dengan something yang sedih. Kenapa eh?

Dalam beribu orang, akhirnya mesti aku yang kena.
Serious, dalam beribu. Nak kata nasib baik, tak juga. 
Benda kalau suka tak apa, ini yang buruk juga menjengah masuk. 
Bukan nak merungut, tapi hm merungut kot ni. Tak baik merungut, 
tapi ini macam nak diluahkan lah. Nak cerita kat orang, malas. 

Reflek diri. Aku rasa aku tahu apa yang salah.
Ini harus diubah. Raya yang suram. Tak ada satu ingatan terpahat.
Jika sebelum ni bau rendang raya pertama tu aku boleh ingat for many years,
ini satu apa pun tak melekat. Semua lalu dan pergi.
Kenangan pahit itu lagi banyak. Semua serba tak kena.
Bukan sini, semua! Semua tak kena. Rasa penat.
Berkurung je dalam bilik, supaya masalah tak terbit.

Dah cuba selesaikan satu - satu, tapi ada je yang menunggu.
Hm banyaknya aku merungut. 
Rasa nak lari, pergi.